ورود و عضویت
0
سبد خرید شما خالی است

پلاگین یوآست سئو چیست؟ آموزش نحوه کار با Yoast SEO

مقالات آموزشی, وردپرس Fileroid 19 شهریور 1400
Yoast SEO Wordpress Plugin - پلاگین سئو حرفه ای وردپرس

پلاگین یوآست Yoast سئو وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکی از قوی ترین سیستم های مدیریت محتوا است که تا حدود 99 درصد از استاندارد های سئو یوآست در این CMS رعایت شده است. بنابراین در صورتیکه شما وب سایتی با cms وردپرس دارید بخش بزرگی از موارد مربوط به سئو سایت انجام شده است و باید گام بعدی برای بهینه سازی سایت یعنی تولید محتوا مناسب را بردارید. یکی از افزونه های قدرتمند وردپرس برای سئو سایت وردپرس و مدیریت محتوا پلاگین یوآست سئو yoast است. با کمک این افزونه شما میتوانید اصول مهم سئو را در تولید محتوا به کار ببرید. برای مثال میتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید، لینک دهی استاندارد را در متن خود به کار بگیرید، از تگ های H1، h2 و… به تعداد و روش مناسب استفاده کنید، چگالی کلمات کلیدی را در متن محتوا رعایت کنید و…
در این مقاله از فایلروید میخواهیم به بررسی این موضوع در مورد پلاگین یوآست سئو بپردازیم…

چرا باید از افزونه Yoast SEO استفاده کنیم؟

اگر به دنبال یک افزونه همه فن حریف برای سایت وردپرسی خود هستید. بی شک پلاگین یوآست سئو Yoast پلاگین یوآست سئو یکی از بهترین گزینه هاست.
در این افزونه تمام ریزه کاری های مربوط به محتوا مناسب سئو رعایت شده است. اگر به صفحه این پلاگین در سایت وردپرس مراجعه کنید، خواهید دید نزدیک به سیزده هزار کاربر به پلاگین یوآست سئو امتیاز داده اند و بیش از دوازده هزار نفر از آنها امتیاز کامل داده اند.
البته این میزان از محبوبیت بی دلیل نیست. در زیر به تعدادی از مهمترین قابلیت های این افزونه اشاره کرده ایم:
امکان کنترل حرفه ای نقش سایت را دارد.
تیم پشتیبانی بسیار قوی دارد.
از زبان فارسی پشتیبانی میکند.
کاربری آن ساده است.
تجزیه و تحلیل کامل و ارائه توضیحات دقیق برای بهبود وضعیت سئو مطالب و صفحات سایت.
قابلیت بررسی میزان خوانایی نوشته ها برای کاربران را دارد.
در تمامی بخش ها راهنما دارد.
برای کار با آن منابع آموزشی خوبی موجود است.
با کمک آن ترفند های سئو را به خوبی می آموزید.
مطابق با اخرین الگوریتم های روز گوگل کار میکند.

دارای دو نسخه premium SEO و simple CMS می باشد که نسخه دوم به صورت رایگان در اختیار کاربران است .

افزونه بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو یواست

علت محبوبیت افزونه Yoast SEO؟

یکی از دلایل محبوبیت این افزونه کارایی بالا در عین کاربری آسان با بخش های مختلف آن است و از طرفی این افزونه توسط برنامه نویس های حرفه ای نوشته شده است که برخی از آنها در توسعه و تولید هسته وردپرس همکاری داشته اند .
میتوان یکی دیگر از دلایل محبوبیت این افزونه را تمرکز بسیار دقیق آن بر روی محتوا دانست که در  کاربر پسند شدن آن به شما و سایت شما کمک شایانی می نماید و به راحتی در کمترین زمان برخی از ایرادات در خوانایی و از نظر بهینه بودن به شما گوشزد می نماید .
وردپرس براحتی اشکال یابی و اشکال زدایی میشود بنابر این سادگی در رفع مشکل وردپرس میتواند از سایر دلایل محبوبیت وردپرس باشد.

افزونه یواست SEO premuim یا simple

نسخه simple به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و حداقل مواردی که برای بهینه ساز در یک صفحه SEO می بایست رعایت شود و الزامی است در آن قرار داده شده است .
اما افزونه yoast نسخه premium قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه معمولی خود دارد که در بهتر ایندکس شدن صفحات و تقویت جایگاه شما در نتایج گوگل شما را یاری می دهد .
امکاناتی که این افزونه نسبت به نسخه قبلی دارا می باشد شامل :
نشانه گذاری صفحات و استفاده از کدهای schema
بررسی صفحه در نتایج گوگل
بررسی outbound links یا لینک های خارجی
بررسی internal links یا همان لینک های داخلی
بررسی کلمات کلیدی هم خانواده با موضوع اصلی
افزودن چند focus keyword برای یک صفحه
و ….
اگر سایت وردپرسی دارید و اطلاعات زیادی در مورد سئو ندارید و یا به دنبال یک دستیار خوب برای آنالیز صفحات خود می باشید این افزونه می تواند کمک شایانی به شما نماید .
برای نسخه simple این افزونه میتوانید بر روی لینک کلیک کنید: Yoast SEO 

Yoast SEO WordPress Plugin - پلاگین سئو حرفه ای وردپرس

رازهایی در مورد افزونه پلاگین یوآست سئو

فراموش نکنید که این افزونه SEO… بر اساس تجارب و تحقیقات زیادی تولید و توسعه یافته و در اختیار شما قرار گرفته است. اما باید توجه داشته باشید که الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر کردن هستند   و به همین علت توسعه و تطبیق این افزونه بر اساس الگوریتم ها به صورت مداوم زمان بر است. برای مثال اگر گوگل در تعداد کاراکترهای توضیحات متا تغییراتی ایجاد نماید شاید به نظر تغییر تعداد کارکتر های دریافتی در یک افزونه کار سختی نباشد اما بررسی و آزمایش و رفع خطای آن نیاز به زمان دارد .
علت اصلی این ضعف ها فقط یک مورد است. اینکه هیچ کس نمیداند دقیقا الگوریتم های  SEO و هسته آنها چگونه کار می کنند. تمامی مواردی که ما از سئو می شناسیم بر اساس گزارشات و مقالات و پاسخ کارشناسان گوگل و سایر موتورهای جستجو می باشد .

چراغ سبز یوآست همیشه مفید نیست

گاهی خیلی ها سوال میپرسند که تمامی مواردی که افزونه پلاگین یوآست سئو از ما درخواست داشت را رفع نمودیم. چراغ سبز یا نمره بالا و قابل قبول این افزونه به صفحه ما داده شد… اما چرا هنوز جستجو نمی شویم ؟
این دقیقا یکی از مواردی است که برخی در انجام آن زیاده روی می کنند. برای مثال برخی از افراد توانایی خواندن کدهای HTML را ندارند و افزونه پلاگین یوآست سئو از آنها می خواهد که در یکی از هدینگ ها یا سر تیترهای خود تگ h2 اضافه نماید و او هم اینکار را میکند و ارور رفع می شود اما…
این در حالی است که او به هدینگ و پاراگراف یا پاراگراف های زیرین نیز h2 را افزوده است. اما پلاگین یوآست سئو قابلیت تشخیص این مورد را ندارد .
برخی از موارد نیز در پلاگین یوآست سئو وجود دارد که جزو المان های رتبه بندی محسوب نمی شوند. لذا بر اساس تحقیقاتی که بر روی رفتار کاربران صورت گرفته است. جهت افزایش تجربه کاربری قرار داده شده اند مانند تعداد کلمات در پاراگراف ها و…
اجباری در رعایت این موارد وجود ندارد اما پلاگین یوآست سئو همچنان به این موارد اصرار دارد. از شما می خواهد که این موارد رعایت نمایید تا نمره بالایی گیرید . اما گاهی محدود کردن تعداد کاراکتر های در متن جملات را و معنی آنها را به هم میزند که این مورد هم ضعفی است که هنوز بر طرف نگردیده است .

Fileroid

دیدگاهتان را بنویسید