ورود و عضویت
0
سبد خرید شما خالی است

پاک کردن کش وردپرس + معرفی پلاگین WP Super Cache

مقالات آموزشی, وردپرس Fileroid 23 شهریور 1400
How To Clear Cache in Wordpress - چگونگی پاک کردن کش وبسایت وردپرسی + معرفی و آموزش نصب پلاگین کش

با عرض سلام خدمت کاربران عزیز وردپرسی؛ پاک کردن کش وبسایت وردپرس:
همه ما در جاهای مختلف در مورد حافظه کش شنیده ایم. در مرورگر وب، سرور و … . بسیاری اوقات پیش آمده که همین حافظه نهان در سیستم مدیریت محتوا وردپرس باعث شده… وقتی افزونه ای را نصب می کنید یا تغییرانی اعمال می کنید نتوانید آن را مشاهده کنید. و این شما را دچار مشکل می کند. اصطلاحا در این مواقع می گویند باید 24 ساعت صبر کنید تا مشکل رفع شود یا با زدن … دکمه هایی مانند ctrl+f5 شاید بتوان مشکل را رفع کرد. اما ما به دنبال یک راه حل ساده و بهتر هستیم که در مقاله ی امروز از فایلروید به شما نشان می دهیم که چگونه می توان حافظه نهان وردپرس را به کمک پلاگین حذف کرد. 

حافظه کش در وردپرس

کش حافظه ای کوچک ترو گرانتر از رم بوده که سرعت دسترسی پردازنده آن نسبت به رم سریع تر است. همیشه مقداری از اطلاعات موجود در رم را در خود نگه داری می کند تا پردازنده خیلی سریع تر به آن اطلاعات دسترسی پیدا کند.
در واقع اطلاعات موجود در نهان باعث بهبود عملکرد اجرای اسکریپت های سنگین php شده… لذا سرعت بارگذاری سایت را بالا می برد.

مکانیسم ارتباط گیری و عملکرد سیستم مدیریت محتوا وردپرس و حافظه Cache

بهتر است برای بالارفتن سرعت یک سایت از یک پلاگین حافظه نهان در وردپرس خود استفاده کنیم.نصب پلاگین های کش در وردپرس از نکات مهم و ضروری است که بسیاری از کاربران مبتدی به آن توجه نمی کنند!
چندین پلاگین کش برای وردپرس وجود دارد که محبوب ترین آنها  W3 Total Cache است.
همچنین شما می توانید از فایروال هایی مثل Sucuri و یا CloudFlare در سیستم وردپرس خود استفاده کنید که  علاوه بر اینکه امنیت را برای وب سایت شما تامین می کنند دارای حافظه کش هستند که باعث بهبود سرعت عملکرد سایت می شوند.

ذخیره کش در مرورگر

مروگرها هم بعضی از اطلاعات سایت را در حافظه نهان خود ذخیره می کنند.هدف از ذخیره اطلاعات در کش برای سرعت بخشیدن به وب سایت بوده با این حال، گاهی اوقات ذخیره اطلاعات در حافظه کش در وردپرس باعث می شود که شما قادر به مشاهده تغییرات ایجاد شده در یک وب سایت نباشید که در اینجا نیاز است اطلاعات درون کش را پاک کنید.
حال نگاهی بیندازیم به چگونگی پاک کردن حافظه کش در وردپرس!

چگونه اطلاعات ذخیره شده در کش مرورگر گوگل کروم را پاک کنیم؟

 طبق شکل زیر عمل کرده وبا کلیک بر روی نوار منو درگوشه سمت راست بالای مرورگر و انتخاب گزینه more tools و clear browsing data جهت پاک کردن کش مرورگر خود اقدام کنید. میتوانید برای درون ریزی اطلاعات و تنظیمات از پیش تعیین شده… از پلاگین درون ریز و برون ریز حرفه ای وردپرس استفاده کنید.

ابزار حذف اظفه نهان وردپرس - پاکسازی فایل های رسوب کرده وبسایت!

پاک کردن حافظه کش در وردپرس با WP Super Cache

پلاگین پاک کردن کش وبسایت وردپرس WP Super Cache WordPress Addon

هنگام نصب و فعالسازی این افزونه مطابق شکل زیر در قسمت تنظیمات پیشخوان گزینه ای با نام WP Super Cache به قسمت تنظیمات اضافه می شود که باید روی آن کلیک کنیم. این افزونه با پلاگین اسلایدر روولوشن وردپرس کاملا سازگار است.

همچنین ببینید: سورس اندرویدی ذخیره وضعیت واتساپ جاوا

با کلیک بر روی WP Super Cache وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شویم.
زمانی که مطابق شکل زیر افزونه در حالت caching on باشد اطلاعات در کش ذخیره می شود که هنگام نصب باید برای بهبود سرعت گزینه caching on را انتخاب کنیم.
اما زمانی که بخواهیم اطلاعات کش را پاک کنیم باید بر روی دکمه Delete cache کلیک کنیم.

افزونه حذف کردن حافظه نهان وبسایت در ووکامرس و المنتور

افزونه حذف کردن Cache وبسایت ووکامرس و المنتور

 در مورد افزونه w3 total cache نیز قبلا کامل توضیح دادیم و گفتیم که چگونه می توان به کمک آن حافظه نهان در وردپرس را پاک کرد.

منبع: wpbeginner

دانلود افزونه WP Super Cache

دانلود افزونه W3 Total Cache

Fileroid

دیدگاهتان را بنویسید

preloader